Integritetspolicy
Hofsten & Hofsten AB har stor respekt för din personliga integritet och det är viktigt för oss att du känner dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss.
I denna integritetspolicy redogör vi för varför och på vilket sätt vi behandlar dina personuppgifter och vilka rättigheter du har enligt dataskyddslagstiftningen.
Hofsten & Hofsten AB, org nr 559490-7494, Tillbergsgatan 7 C, 593 42 Västervik har ansvaret för behandlingen av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor om vår integritetspolicy eller andra dataskyddsrelaterade frågor. Du når oss på info@hofstenhofsten.se eller 070-277 52 93.
Vilka typer av personuppgifter samlar vi in?
Vi samlar in namn, e-postadress, adress, telefonnummer, titel, arbetsplats, organisationsnummer, ip-adress.
Varför behandlar vi personuppgifter om dig?
Vi behandlar personuppgifter om dig i syfte att:
- Administrera och tillhandahålla våra varor och tjänster till dig.
- Hantera kundtjänstärenden och övriga förfrågningar.
- Marknadsföra våra varor och tjänster som du kan vara intresserad av.
- Förbättra våra tjänster till exempel genom undersökning och utvärdering.
Vilken laglig grund finns för behandlingen?
Vi behandlar personuppgifter med olika lagstöd beroende på ändamålet med behandlingen, nämligen:
- När behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal som vi har med dig eller din arbetsgivare.
- När behandlingen är nödvändig för att fullgöra en rättslig förpliktelse, till exempel vid bokföring.
- När vi har ett berättigat intresse av att behandla personuppgifter, exempelvis för att kunna besvara förfrågningar om varor och tjänster eller annan kommunikation rörande tidigare inköp.
- När behandling är tillåten för att du lämnat ditt samtycke till oss.
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Dina personuppgifter behandlas bara så länge som det är nödvändigt för de ändamål de samlats in, till exempel för att vi ska kunna fullfölja de skyldigheter som vi har med anledning av ett avtal med dig eller din arbetsgivare. Vi kan i vissa fall behöva spara uppgifterna längre om det krävs enligt lag eller för att bevaka våra rättliga intressen. När personuppgifterna inte längre behövs så raderas de.
Vi delar inte dina uppgifter med någon förutom den leverantör som tillhandahåller IT-system till oss eller om vi har en skyldighet enligt lag, till exempel vid bokföring och redovisning.
Dina rättigheter
Du har rätt att utan kostnad få information om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig själv hos oss. Om du anser att någon uppgift om dig är felaktig eller missvisande, bör du kontakta oss omedelbart. Du kan även meddela oss om du på något sätt vill begränsa hanteringen av dina personuppgifter, invända mot behandlingen eller radera personuppgifter.
Sammanställning
Ändamål |
Laglig grund |
Kategorier |
Lagring |
Administrera och tillhandahålla våra varor och tjänster |
Avtal |
Namn, e-postadress, adress, telefonnummer, arbetsplats, organisationsnummer |
Så länge det finns en kundrelation |
Hantera kundtjänstärenden och övriga förfrågningar |
Avtal |
Namn, e-postadress, adress, telefonnummer, titel, arbetsplats, organisationsnummer |
Så länge det finns en kundrelation |
Marknadsföra våra varor och tjänster
|
Berättigat intresse |
Namn, e-postadress, adress, telefonnummer, titel, arbetsplats, organisationsnummer, ip-adress |
Så länge det finns en kundrelation |
Förbättra våra tjänster till exempel genom undersökning och utvärdering |
Berättigat intresse |
Namn, e-postadress, adress, telefonnummer, titel, arbetsplats, organisationsnummer, ip-adress |
Så länge det finns en kundrelation |
Bokföring och ekonomiadministration |
Rättslig förpliktelse enligt 2 kap 1 § bokföringslagen (1999:1078) |
Namn, e-postadress, adress, telefonnummer, titel, arbetsplats, organisationsnummer |
Sju år |